Search
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • :
  • :

پنج ماشین سرسخت آفرود روسی که درباره آنها نشنیده اید

همه ما می‌دانیم که ماشین‌های روسی به طور کلی چقدر محکم و بادوام هستند -به خصوص آنهایی که در دوران جماهیر شوروی طراحی شده‌اند. ممکن است در نگاه اول ناخوشایند، زمخت و ناهنجار باشند، اما هیچکس نمی‌تواند توانایی‌های آنها را زیر سوال ببرد. انقلاب مدرن تغییرات زیادی در طراحی کلی خودروهای روسیه به همراه داشته، اما عملکرد و توانایی‌های آنها تا حد زیادی دست‌نخورده باقی مانده است. در نهایت، ظاهر ماشین‌های روسی کمی عجیب و غریب و به‌گونه‌ای است که حتی از فاصله چند کیلومتری آنها را قابل‌تشخیص می‌کند.

نیازی به گفتن نیست، اکثر ماشین‌های دودیفرانسیل ساخت روسیه شدیدا برای آفرودبازان جذاب هستند. روسیه کشور بزرگی است با مناطق بسیار ناهموار و بسیار غیرقابل‌دسترس که حتما درباره آن شنیده‌اید. با ما در این مقاله با معرفی پنج خودرو دیوانه آفرودر روسی همراه باشید.

TREKOL

 

این آفرودر روس با تایرهای شناور کم‌فشار خود شناخته می‌شود که باعث ایجاد توانایی‌های آفرودی بالای آن در شرایط سخت و دشوار شده است. TREKOL در دو نسخه عرضه می‌شود: چهارچرخ با کد 3445 و شش‌چرخ با مدل 39294. هر دو با موتور بنزینی 2.4 لیتر یا موتور هیبریدی هیوندای D4BF عرضه می‌شوند و حداکثر سرعتشان 80 کیلومتر در ساعت است. آنچه سرعت پایین این ماشین‌ها را جبران می‌کند، توانایی بالای آنها در عبور از انواع موانع زمینی و همچنین اتاق عایق حرارتی آن است که باعث می‌شود در فاصله دمایی 60 درجه زیر صفر تا 60 درجه بالای صفر قابل رانندگی باشند. جالب‌تر این که قیمت این ماشین از 22000 دلار آغاز می‌شود و بسیار به‌صرفه است.

 

SHERP

 

ظاهر SHERP در نگاه اول احمقانه به نظر می‌رسد، چرا که رینگ‌های عظیم با 160 سانتیمتر قطر، اساسا بزرگتر از کابین آن است. از سوی دیگر، قابلیت‌های آفرودی آن، اصلا خنده‌دار نیست. برای مثال، SHERP می‌تواند به راحتی از موانعی با ارتفاع 70 سانتیمتری عبور کند. این خودرو با یک موتور توربو دیزلی 4 سیلندر Kubota 1.5L تجهیز شده که فقط 44 اسب‌بخار توان تولید می‌کند. این حجم برای رسیدن به سرعت نزدیک به 48 کیلومتر در ساعت در خشکی و تقریبا 6 کیلومتر در ساعت در آب کافی است. با SHERP می‌توانید در هر جا و در هر مکان از رانندگی در هر حالتی لذت ببرید. شروع قیمت آن از 65,000 دلار برای مدل پایه معقول به‌نظر می‌رسد، در حالی که قیمت نسخه Kung آن 5000 دلار بیشتر است و مجهز به یک سقف مستحکم است.

 

Aton Impulse Viking

همه چیز با ساخت خودرو دو-زیست Viking 2992 توسط کمپانی Aton Impulse آغاز شد که از ارائه اولین نسخه آن، ده سال می‌گذرد.  Aton Impulseدر حال حاضر مدل Viking 29031 که مشتقی از مدل قبلی است را ارائه می‌دهد که بسیار مشابه مدل قبلی است. وایکینگ ایده‌آل برای ماموریت‌های نجات در تمام انواع زمین‌ها است، چرا که از ویژگی‌های عالی جاده‌ای و توانایی‌های کلاس دونفره برخوردار است. با این حال، طراحی خودرو‌های دو-زیست اوج هنر Aton Impulse است. مدل‌های پایه با موتور دیزلی توربو روسی ZMZ-51432-10TD1 2.2L  ارائه می‌شود که 110 اسب‌بخار را تولید می‌کنند. نسخه‌های قوی‌تر این ماشین، از موتور دیزل توربو DW10 دو لیتری فورد با 136 و یا 163 اسب‌بخار بهره می‌برند. حداکثر سرعت بر روی زمین به 80 کیلومتر در ساعت است و 13 کیلومتر در ساعت در آب، با تکیه بر موتور پیشرانه واتر جت نصب شده در پشت ماشین. Viking 29031 قیمتی مناسبتر از یک لندرور متوسط دارد ولی دارای کارایی های بالاتر است.

 

Avtoros Shaman

 

به لطف هشت چرخ با تایرهای کم‌فشار، Avtoros Shaman به‌عنوان یکی از توانمندترین SUV‌های جهان شناخته می‌شود. داشتن هشت چرخ به خودی خود چیزی نیست که قابلیت بالاتری به ماشین بدهد، اما این واقعیت که همه چرخ‌ها می‌توانند به طور جداگانه هدایت شوند و تمام چهار محور را می‌توان در انواع حالت‌ها قفل کرد، قطعا باعث برتری آن نسبت به آفرودرهای مشابه می‌شود. موتور Iveco سه‌لیتر توربو دیزلی با حدود 180 اسب‌بخار چیزی است که آن را به حرکت در می‌آورد و Shaman را به سرعت 80 کیلومتر در ساعت می‌رساند. تردد Avtoros Shaman در روسیه در خیابان قانونی است، و هزینه آن حدود 130,000 دلار است. این گران‌تر از بسیاری از SUV‌های موجود در آمریکاست، اما در توانایی‌های Shaman هیچ جای تردیدی نیست.

 

ZiL Punisher

با در نظر گرفتن این که این خودرو، وسیله‌ای نظامی است، Punisher نام مناسبی برای این آفرودر چغر و بد بدن روسی است! ظرفیت حمل 10 نفر، بدنه ضدگلوله، و پرسرعت در کلاس خود. اما مهم‌تر از همه، یک موتور توربو دیزل هشت‌سیلندر با توانایی تولید 700 اسب‌بخار. این نیروی عظیم پیشران می‌تواند ماشین را به سرعت 235 کیلومتر در ساعت برساند. این عدد برای یک هیولای فولادی 12 تنی بد نیست! علاوه بر این، پوسته Vشکل آن باعث مقاومت بیشتر Punisher در برابر انفجار می‌شود. از بین پنج آفرودر وحشی روس که در این مقاله آوردیم، Punisher تنها خودرویی است که برای عموم مردم قابل دسترس نیست و تنها برای مقاصد نظامی ساخته شده است.

 

بازنشر این مقاله تنها با ذکر منبع آزاد است.




دیدگاهتان را بنویسید

از این که نظرات و پیشنهادهایتان را با ما در میان می گذارید سپاسگزاریم. برای پاسخگویی سریعتر می توانید با شماره تلفن 09024412220 تماس بگیرید.