Search
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • :
  • :

وینچ چرخ Bushwinch

ایده وینچ‌های متصل به رینگ و وینچ‌هایی که از قدرت پیش‌رانه موتور استفاده می‌کنند همواره مورد توجه مهندسان و دست‌اندرکاران عرصه خودروهای دودیفرانسیل و امداد و نجات بوده است به طوری که حتی قبل از جنگ جهانی دوم نمونه‌هایی نیز تولید شده و در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار گرفتند. مشکلاتی بر سر راه این نمونه‌ها بود که سبب شد برای مدت‌ها استفاده از این نوع وینچ‌ها کنار گذاشته شود. مشکلاتی مانند وزن زیاد به دلیل استفاده از متریال سنگین، استفاده از سیم‌بکسل‌های سنگین و خطرناک، و هزینه تمام شده بالا به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی در فرآیند ساخت که همگی سبب شدند برای مدت‌ها توجه معطوف سیستم‌های موجود دیگر شود.

شرکت استرالیایی Bushwinch با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در فرآیند تولید و با ارائه ایده‌ای جدید، موفق به طراحی و تولید یک سیستم امداد و نجات سبک، کارا و ساده شده است که در شرایط نامساعد و در انواع شرایط آب و هوایی و در سطوح و محیط‌های کاری مختلف به کمک خودروهای امداد و نجات و خودروهای طبیعت‌گردی و حتی خودروهای معمولی نیز می‌آید.

شرکت بوش‌وینچ سیستم وینچ چرخ را به صورت مجموعه‌ای شامل درام‌های جمع کننده طناب، طناب‌های ابریشمی، هدایت‌کننده طناب برای چرخ‌های غیرمحرک، مجموعه شگل طنابی و قرقره و لنگرهای کشش، در بسته‌بندی مرتب و سبک به همراه کیف‌های حمل ارائه می‌کند که در تمامی سفرهای ماجراجویانه و یا امداد و نجات می‌توان به همراه داشت.

 

عملکرد سیستم بوش‌وینچ بر اساس گردش طناب وینچ به دور درام متصل یه چرخ با استفاده از قدرت کشش چرخ و ایجاد نیروی کشش در طناب متصل به نقطه اتکا طراحی شده‌است به نحوی که به محض انتقال نیروی موتور به چرخ‌های خودرو، نیروی کشش در طناب ایجاد خواهد شد و با توقف گردش چرخ ها، نیروی کشش متوقف خواهد شد. برخلاف سایر سیستم‌های وینچ، از سیستم بوش‌وینچ می‌توان در کشش خودرو در هر دو جهت به‌سمت جلو و عقب استفاده کرد. 

به دلیل طراحی هوشمندانه در نحوه اتصال اجزای مختلف سیستم به خودرو، دیگر نیاز به حمل همیشگی بوش‌وینچ در سفرهای داخل‌شهری نیست؛ این مزیت سبب کاهش استهلاک و نیاز به نگهداری اجزای مختلف خودرو و خود وینچ خواهد شد.

سیستم بوش‌وینچ بسیار ساده است و به دلیل استفاده حداقلی از قطعات و متعلقات متحرک و ثابت، دارای ضریب اطمینان بالایی است. ویدئوی زیر نحوه استفاده از این نوع وینچ را نمایش می دهد:

  • قابل استفاده در خودروهای دودیفرانسیل 4WD و تک‌دیفرانسیل 2WD دارای گیربکس اتومات و یا دستی و مجهز به سیستم‌های الکترونیکی کنترل کشش
  • عدم نیاز به تجهیز خودرو به سیستم پیچیده و گران‌قیمت دیفلاک
  • وزن کم مجموعه نسبت به وینچ‌های مکانیکی، هیدرولیکی و برقی
  • عدم نیاز به تغییرات در سیستم اصلی خودرو اعم از بدنه، شاسی و یا حتی سیستم برق و هیدرولیک
  • عدم نیاز به سپرها و اتصالات سنگین و گران‌قیمت برای نصب
  • بدون سوراخ‌کاری و یا جوشکاری جهت نصب و استفاده
  • بدون نیاز به باطری اضافی و یا تغییر در سیستم برق خودرو
  • سرویس و نگهداری آسان

کد محصولWBWP1
ظرفیت7000 پوند (3.2 تن)
محصولاسترالیا
وضعیتناموجود
قیمت پکیج اصلی-




2 thoughts برای “وینچ چرخ Bushwinch

    1. ادمین نویسنده پست

      سلام. قیمت سایت بروزرسانی شد. برای جزئیات بیشتر لطفا با شماره 09024412220 تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

از این که نظرات و پیشنهادهایتان را با ما در میان می گذارید سپاسگزاریم. برای پاسخگویی سریعتر می توانید با شماره تلفن 09024412220 تماس بگیرید.